
Újra piacvezető a Toyota Magyarországon. Miben rejlik a siker kulcsa?
Az előző évekhez hasonlóan, 2024-ben is elnyerte a piacvezető szerepet a márka a magyarországi piacon, pontosan 3. alkalommal. A siker a nagyon széles modellkínálatnak, valamint a kedvelt hibrid hajtásnak és az autók megbízhatóságának köszönhető, ami nagyban kiszámíthatóvá teszi ügyfeleinknek a problémamentes használatot!
Több mint egy éve már, hogy Ön vezeti a Balogh Autószalonokat. Milyen eredményekkel zárták az esztendőt?
Mozgalmas évet zártunk. Amellett, hogy egy piacvezető márka vitt minket a lendületével, pontosan tudtuk, hogy erre a hullámra, hogy üljünk fel.
Konkrét stratégiát határoztunk meg ehhez, ahol a felkészültség és az ügyfelekhez való pozitív hozzáállás kapta a főszerepet.
Törekvéseink olyan eredményeket hoztak, hogy mind a Toyota országos ranglistáján, mind a házi terveinkben is markáns növekedést értünk el, hiszen bekerültünk Magyarországon a TOP 10-be, belső célkitűzéseinket tekintve pedig minden eredménymutatónkat sikerült megduplázni a 2023-as esztendőhöz képest. A közel 500-at is meghaladó szerződésszám is fémjelzi, hogy a kollégáim motiváltan és pontosan hajtották végre az említett stratégiát.
A flotta és tartósbérlet ajánlatokat is egyre többet látni a kommunikációjukban. Ön szerint vásárolni vagy hosszú távon bérelni érdemes?
Örülök, hogy széles kört megtalált az ajánlatunk!
Maga a fogalom ismert jelenség a piacon.
Az említett termék a KINTO ONE, a Toyota új flottakezelési terméke. Az üzenete elsősorban az, hogy képesek vagyunk a mobilitási igényeket minden fronton kiszolgálni. Az, hogy érdemes-e ezt választani?
Erre a válaszom: igen – amennyiben az ügyfél igényeihez passzol és ha a vállalkozás működésében releváns ez a pénzügyi termék, akkor a KINTO ONE kényelmessé teszi a mobilitást és a vele járó adminisztrációt!
Széleskörűen és a legaprólékosabban tud az ügyfél igényeihez igazodni és ezzel kiemelkedik más pénzügyi konstrukciók közül!
Az, hogy egy piacvezető márka áll a háttérben, minden szolgáltatásával ezt a terméket támogatva, csak emeli a szolgáltatás színvonalát!
2025-ben milyen Toyota modellekkel találkozhatunk majd? Mitől várja a legnagyobb sikert?
A múlt héten volt szerencsém találkozni minden új termékünkkel egy konferencián.
Annyi új modell érkezik, hogy időnk sem lesz felnézni és annyit elárulhatok, hogy a már évek óta népszerű SUV és Crossover kategóriát fogjuk tovább erősíteni.
Nem riadunk meg az új CAFE (károsanyag-kibocsátási regulációk) normák okozta helyzettől sem. Érkeznek olyan elektromos és plug-in hibrid autók, amelyek mind az igényekhez, mind a pénztárcákhoz nagyon szorosan fognak idomulni.
A legnagyobb sikert az új RAV4-től és az Urban Cruiser modellektől várom, de megújul a népszerű Yaris Cross is!
Mellette elárulhatom, hogy a Toyota 2027-re képes lesz rendkívül gyorsan tölthető, nagyon hatékony akkumulátorokkal szerelni autóit, ami szintén áttörést hoz a hosszabb távok leküzdésére!
Az új modellek mellett mire számíthatnak az új és már meglévő ügyfelek?
Tervezünk szerviz oldalon erősíteni és a nyitvatartási idő meghosszabbításával szeretnénk csökkenteni az előjegyzési időn.
Az értékesítésben is tervezünk fejlesztéseket. Mind a KINTO ONE termékünket, ami a flottakezelésről szól, mind a kibővült haszongépjármű palettánkat dedikált értékesítők fogják képviselni, hogy a személyre szabott és részletes ajánlatok mindenkihez eljussanak, magas színvonalon!
A használtautó kínálatunk is változáson esett át, a 145 ponton bevizsgált és garanciális autókat külön telephelyen, színvonalas környezetben tudják megtekinteni és megvásárolni leendő ügyfeleink.
Az arculatunk is meg fog újulni. A Toyota fejleszti kereskedéseit és az ügyfélélményt sokkal nagyobb központba helyezi. Ennek hatására átalakul a külső és belső megjelenésünk, igazodva a modern és innovatív autóértékesítés elvárásaihoz!
Milyen kihívásokkal néz szembe egy modern autószalon a mai piaci környezetben, hogyan alkalmazkodik ezekhez?
A legnagyobb kihívás, hogy egy ügyfél-érdeklődéskor magas hatékonysággal tárjuk fel az igényeket és azonnal a legjobb ajánlattal tudjunk élni!
Ennek az a mozgatórugója, hogy általánosságban egy autóvásárlás folyamatában az ügyfél maximum kétszer látogat el egy kereskedőhöz mire meghozza a döntését!
Tehát, kevés időnk van meggyőzni, pontosabban elnyerni az ügyfelek kegyeit.
Ez a trend kelti életre a modern és élményközpontú kereskedéseket, amit idén mi is megvalósítunk!
Hogyan értékeli az elmúlt év marketingtevékenységeinek eredményeit?
Talán ez az a terület, ahol a legnagyobb fejlesztést eszközöltük és biztos vagyok benne, hogy a fentebb említett eredmények egyik alappillére volt a marketing tevékenységünk!
Azt vallom, hogy ha marketing van, akkor minden van.
Ehhez sikerült egy nagyon szakmai és rugalmas csapatot találnom, akik szinte lesik minden kívánságomat és ötletemet!
Kedvelem a marketinget, mint feladatkört a munkám során, sok inspirációt ad és kapok is tőle, viszont az érdem a csapaté!
Milyen online/offline platformokon van jelen a brand?
Szinte minden Magyarországon kedvelt és sokat látogatott platformon jelen vagyunk!
A trendeket követve a TIK TOK kapott nagy figyelmet, viszont minden más csatornát is erősítettünk.
A tavalyi év közepén pedig új weboldalunkat is élesítettük!
A szerviz szolgáltatásoknál mi a legfontosabb szempont, amit szem előtt tartanak az ügyfélelégedettség érdekében?
A fő szempont, hogy a lehető legrövidebb időn belül tudjunk időpontot adni és nem utolsó sorban maximálisan kiszolgáljuk ügyfeleinket.
Értem ezalatt, hogy a legcsábítóbb, amikor minden szervizfolyamat és szolgáltatás egy kézben van: a karbantartás, a javítás, a műszaki vizsgáztatás és a karosszéria munkálatok, vagy egy egyszerű átvizsgálás.
Hogyan alakult a Nissan eladásainak trendje az elmúlt évben, és milyen tényezők befolyásolták leginkább az értékesítési számokat?
Ebben az esetben is izgalmakkal néztünk szembe, hiszen a márka olyan inváziót indított a piacon, ami sokakat meglepett!
Köszönhetően az erős kampányoknak jócskán kivettük a részünket az országos számokból, és a belföldi értékesítésre koncentrálva, egész évben magas darabszámokkal tudtuk zárni a hónapokat. 150 autó fölött adtunk el csak Nissant.
Egy fontos tényező még szerepet játszott, sikerült ebben az üzletágunkban is egy nagyon lelkes és magas színvonalon dolgozó csapatot kovácsolnom!
Milyen változásokat tapasztaltak az ügyféligények és preferenciák terén?
Az ügyféligények nem változtak, egyszerűen egy nagyon pénztárcabarát ajánlattal lépett a Nissan a piacra, hosszú hallgatás után. Ennek az ügyfelek is örültek, hiszen egy Japán gyártó precizitása és megbízhatósága mindig vonzza a felhasználókat, főleg, hogy mellé egy jó ár is társul!
Milyen kihívásokkal kellett szembenézniük az elmúlt évben, például az ellátási lánc problémái, gazdasági tényezők, vagy a versenytársak stratégiái miatt?
A legnagyobb kihívást a megszámlálhatatlan ügyfélérdeklődés időbeni és minőségi lereagálása jelentette. Az árakat látva, illeszkedett a gazdasági környezetbe és nagy segítség volt, hogy folyamatosan elérhető autókkal tudtunk dolgozni, nem volt ellátási probléma. Utóbbi egyébként sem volt jellemző most az iparágra.
Egy személyes gondolat: nagyon élveztem a tavalyi évet, komoly eredményeket érhettünk el, amit nagyon köszönök minden ügyfelünknek és a kollégáimnak!
Bízunk benne, hogy 2025-ben is élni tudunk az ügyfeleink bizalmával és építhetünk a tavalyi év sikereire is, ami magas szinten motivál minket!